Saturday, February 21, 2009

Wajah Baru! =)


Akhirnya!!

Setelah beberapa hari bertungkus lumus mengkaji coding² yang ada, aku berjaye menghasilkan satu layout yang aku puas ati..

Puas ati ke? Aku rase macam ade yang tak kena je..Takpe la, janji aku dapat lihat hasil untuk keje yang tak menyempat nih.. =P

Sbenarnye, aku dapat ilham buat layout ni lepas tengok blog Rhea dan kawan². Then aku carik la segale info yang diperlukan kat internet..So, aku jumpe 2 layout yang menarik perhatian aku:

  1. ThisawayBlue (ni default template, tapi aku buat 3-column instead of 2-column)
  2. Windows Vista Blog Template
So, aku gabungkan la kedua² idea tu. Leceh gak nak buat, tapi bak kate orang, "hendak seribu daya".. ;)

Harap satu hari nanti bleh buat layout yang lebih tip-top lagi. InsyaAllah.. =)

12 komen:

Anonymous said...

adikku manja.. ekeke..

ni ada satu lagi web untuk rujukan.. tgk2 ler template yang menarik utk di'copy'.. hehehe..

ANEKA TEMPLATE

KRiE12 on Saturday, February 21, 2009 12:06:00 PM said...

Akakku sayang..hehe..

Ok nanti ade mase krie 'study' template2 tu yek.. =)

Joaquin on Saturday, February 21, 2009 5:41:00 PM said...

oohhoo..patut pun susunan berterabur...
tapi usaha yg bagus..
jadikan ini sbg permulaan...

Anonymous said...

abg joa yang budiman.. hehehe..

tolonglah ajar adik krie ni edit blog..
ilmu kalau tak diturunkan nnt dituntut tau di akhirat..
ustazah rhea dah beri ceramah ni.. :p

KRiE12 on Sunday, February 22, 2009 11:48:00 AM said...

KRiE to Joa: Erk? Susunan berterabur? XD Alaa..Ajar la aku joa..Aku tak reti la buat bende2 nih..Tapi aku minat design2 nih..huhu..

KRiE12 on Sunday, February 22, 2009 11:50:00 AM said...

KRiE to Rhea: Bagus cik ustazah, eh! kak..cucuk dia lagi..cucuk.. =P

»Mrs Bintang« on Sunday, February 22, 2009 1:20:00 PM said...

Usaha tangga kejayaan...belajarlah dari orang yg pro pasal coding ni hihii yg penting rajin bertanya..kata orang malu bertanya sesat jalan..cam tasha ni pun x reti sgt reti wat yg simple2 je..cuba n terus mencuba..cayok! cayok!

KRiE12 on Monday, February 23, 2009 1:43:00 AM said...

Thanks for the advice, Tasha..If i got anything to ask, I'll find you.. =P

Sbenarnye, my favourite combination color is black+red. But then, kak Rhea dah buat dulu. So tanak la nanti org kate kite ciplak. =P

That's why krie cube buat theme lain plak, that is black+blue (2nd feveret color combination)..

Anonymous said...

erk.. just kebetulan warna fvrite kita ni sama..
guna jer lah krie..
kan bebas merdeka.. hehe..
guna jer lah warna merah-hitam tu..
dialu-alukan..

KRiE12 on Monday, February 23, 2009 10:36:00 AM said...

Eh, takpela kak..Kaler biru-hitam ni pon cam not bad gak combination dia rite? Lagipon krie nak ade identiti sendiri. Baru la unik. =)

Tengok la nanti kalo rase2 cam nak tuka angin, krie amik la merah hitam. =P

Joaquin on Wednesday, February 25, 2009 12:44:00 AM said...

dah berubah wajah..
ok la..yg nie cun...
pakai yg dah siap jer..
tak payah nk edit2...

KRiE12 on Wednesday, February 25, 2009 1:40:00 AM said...

KRiE12 to Joaquin:
Yes Boshhhh! :)

Keluargaku...

Pyzam Family Sticker Toy

 

sTanD-uP, sPeaK-uP! Hak Cipta Terpelihara © 2009