Wednesday, February 18, 2009

7 Perkara...


Tag dari akak Rhea.. :)

7 ciri wanita idaman anda..

Urm..Soklan 1st je dah cepu cemas dah..Takpe la, aku akan jawab sehabis jujur la yek..

  1. Yang menarik pada pandangan mata aku ngan orang lain..Means, dia pandai bergaya and nampak menarik la dari segi berpakaian especially..Pakai tudung ke tak, aku tak kisah..Janji menarik.. =)
  2. Yang ikhlas menyayangi and mencintai diri aku, dan boleh terima aku dan family aku seadanya..(err...macam nak same je ngan kak Rhea)..Kirenye, dia suke/sayang kat aku bukan sebab physical or material, tapi sebab diri aku..Kebaikan aku dihargai, and keburukan aku dianggap sebagai kelebihan..(mmg susah nak jumpe org camnih)..
  3. Yang memahami aku..Maksudnye yang bleh paham kehidupan aku and perangai aku camne, ape yang aku suke dan tak suke, ape yg bleh buat aku happy, ape yang aku harapkan dalam relationship, etc..
  4. Yang matang dari segi percakapan, pemikiran, dan tingkahlaku..Wanita camni mudah adapt ngan orang2 sekeliling..So she knows how to react when being with my friends, or being with my family..Being independent pon kire satu bonus jugak, so that dia tak terlampau dependent ngan aku or sesape..Aku sangat2 respek and admire ngan wanita camni.. =)
  5. Yang bersopan santun, berbudi bahasa, dan tahu menjaga batas2 pergaulan..Aku tak suke wanita yang terlampau sosial, sebab being so social ni mudah terdedah ngan anasir2 yang kurang baik drp manusia sekeliling..
  6. Yang pandai menghargai segale ape yang aku buat, and yang aku bagi kat dia..Aku ni jenis mudah berkorban untuk orang yang aku sayang..And dah banyak kali pengorbanan aku tu sia2, so it's such a waste je kalo orang tu tak reti nak hargai..
  7. Yang berilmu, both dunia dan akhirat..Dan sentiase berusaha mencari ilmu2 tu untuk memperbaiki diri..Kalo kekurangan, insyaAllah aku bleh bimbing.. =)
Memang susah nak cari yang perfect camtu, I'm very2 aware of that..Walaupun manusia tu tak sempurna, tapi kite kene sedar yang manusia sering mengejar kesempurnaan..Am I right? ;)
So tak logik la kalo one say that he/she couldn't change even for a bit. Tak salah kalo kite berubah untuk kebaikan diri kite and untuk orang yang kite sayang, betul?

7 wanita yang pernah anda minati sepanjang hidup..

1~7. Gadis misteri~... =P

Sorry, I have my own reason knape tanak listkan..Biar la jadi sejarah je eh... =)

7 perasaan sekiranya keluar dengan seseorang yang anda minati...
  1. Bahagia.. (rase macam dunia ni kitorang je yang ade..hehe..)
  2. Berdebar.. (err..ni tatau la knape..darah gemuruh kot..)
  3. Gembira.. (dapat jumpe ngan dia, mesti la seronok..)
  4. Risau.. (dengan makhluk2 lain yang tak senang tengok kebahagiaan kitorang..)
  5. Bangga.. (sebab dia jalan ngan kite, bukan ngan mamat2 lain..hehe..)
  6. Serabut.. (sikit2 la, coz pening memikir camne nak jadikan hari tu something yang special for her..)
  7. Lega.. (sebab masing2 dapat allocate time utk spend together..al-maklumlah, masing2 pon mesti ade aktiviti2 lain yang nak dibuat kan?)
7 tempat istimewa yang ingin dilawati bersama pasangan anda...
  1. Rumahku, syurgaku.. ;P Bukan senang nak dapat peluang perkenalkan awex kat parents..So far blum pernah lagi..
  2. Disneyland..Tak kesah la kat Tokyo ke kat US.. =)
  3. Manchester, England..To be specific, The City of Manchester or kat Old Trafford..Bleh tengok Manchester United main bola.. =P
  4. Canada..Best kalo dapat main salji kat sane..hehe..
  5. Australia..Banyak tempat lepak and view2 yang menarik kat situ..
  6. Pulau2 peranginan yang ade kat seluruh dunia.. =P
  7. Yang paling penting, ke Mekah la..Semoga dapat berkat.. =)
7 barangan/sesuatu yang istimewa yang akan anda hadiahkan kepada pasangan anda...
  1. My life..
  2. My soul..
  3. My love..
  4. Happiness..
  5. My time..
  6. My mind..
  7. My all.. =P
7 lagu yang ingin dinyanyikan untuk pasangan anda...
  1. Data - Cinta Tujuh Keramat..
  2. Bryan Adams - Everything I do, I Do It For You..
  3. Richard Marx - Right Here Waiting..
  4. Tommy Page - A Shoulder To Cry On..
  5. Savage Garden - Truly, Madly, Deeply..
  6. Exists - Masih Terserlah Ayumu..
  7. SUP - Terpisah Tiada Terputus..
Banyak lagi sbenanye..Aku memang suke menyanyi, so memang banyak la lagu2 yang aku bleh nyanyikan untuk si dia.. =P

7 rakan yang di'tag' untuk buat 7 Perkara ni...
  1. Capit
  2. Koyan
Err..Tu je yang bleh difikir buat mase nih.. =P
.

5 komen:

Anonymous said...

:)

kdg2 tiada ayat utk menggambarkan sesuatu..

KRiE12 on Wednesday, February 18, 2009 12:59:00 PM said...

Betul3... =)

Anonymous said...

rhea ada reply kat entry rhea tp krie tak prasan kut..

satu lagi tempat untuk rujukan:
BLOG CHOKILALA

satu lagi yang pandai edit template ni CIK TEMPE.. tapi kena tanya dia sbb dia xde bg tips kat blog dia tu..

and last, cuba cari kat bod ni.. rasanya mcm Cik Tempe ada kasi tips cemane nak buat sidebar, cuma rhea tak ingat plak kat tred yang mane.. kalau rajin selongkarlah eh--> BOD BLOG JOMLAYAN

KRiE12 on Thursday, February 19, 2009 11:40:00 AM said...

Umm..ok thanks kak rhea..

Sbenarnye, malam tadi krie dah pulun try buat template tu sorang2. Perah otak sampai hampir 4 pagi, ni la hasilnye sbg permulaan:

http://cuba-try-test-krie.blogspot.com

Masih banyak yang perlu diperbaiki..Krie harap dalam jangka masa terdekat ni krie bleh buat 1 design yang krie sendri puas ati..

Anonymous said...

semoga berjaya.. rhea lagi tak pandai bab coding nih.. hehe..

Keluargaku...

Pyzam Family Sticker Toy

 

sTanD-uP, sPeaK-uP! Hak Cipta Terpelihara © 2009