Friday, January 02, 2009

Petanda Akhir...


Post ni pon terpakse di'delete' walaupon aku rase tak salah kalo nak biarkan sbg tatapan umum.

Tapi takpelah, adik arwah sendiri mintak walaupon dia tau niat aku sbenanye camne, demi taknak cite ni dipanjangkan oleh pihak2 tertentu yang masih tertutup mindanya.

Sekian, al-Fatihah untuk arwah..

ANNOUNCEMENT:
Post ni pon aku rase patut dibiarkan je ade kat sini. Takde salahnye utk aku cite part nih. Tapi tatau la kalo ade yang still tak berpuas ati.

Ok here goes:

Rasulullah S.A.W. bersabda: "Orang yang mati syahid itu lima; orang yang mati sakit taun, mati sakit perut, mati ditenggelami air, mati ditimpa kemalangan, dan mati syahid di medan perang jihad pada jalan Allah." - Portal Muslimah


Wallahualam...

Aku dah lame tak dengar cite pasal arwah Nina..So mase kat HKL tu, aku tanye la family2 dia yang terdekat pasal dia. Tambah plak mama pon ade gak cite pasal arwah, melalui ape yang dia dengar daripade mulut mak and mak sedare arwah..

Arwah Nina rupenye dah bekerja kat KLCC, under Petronas. Aku tak pasti bahagian mane, and betul ke kat Petronas, tapi yang aku tau dia dah bekerja kat KLCC. Dalam taun lepas, dia mintak sambung belajar daripade bos dia. Dia nak amik degree katenye. So, bos dia bagi la cuti belajar separuh gaji.

Arwah rupenye sambung belajar kat KLIUC, betul2 bersebelahan ngan Uniten, tempat aku belajar dulu. Dia dah masuk sem 2 kat sane, aku plak dah grad mase tu. Bile masuk sem 2 nih, dia takleh dok dalam. So dia kene cari rumah sewa kat area Bangi.

Ok, nak dipendekkan cite, bos arwah iaitu sorang Tan Sri (aku tak ingat ape name dia, tapi muke mmg sangat familiar dalam tv) ade datang gak kat HKL haritu. Arwah Nina memang rapat dengan Tan Sri. Dari situ la aku dengar cite pasal "kata2 terakhir" arwah..

Nota: Ayat2 di bawah bukanlah sebijik2 betul, since cite ni dah bleh dikategorikan sbg cite berantai. So, maybe ade tokok tambah drp orang2 tertentu. Aku tak menokok tambah, so ape yang aku taip kat bawah ni adelah ape yang aku dengar. The point is, korang amik la isi dia je.


Dis 30...

Nina datang berjumpa dengan bosnye yang kebetulan tengah makan2, or ade jamuan makan, aku tak sure, tapi kat dalam KLCC..

Nina: "Bos, saye nak mintak gaji saye bulan ni bleh? Esok saye nak buat family day kat Sunway Lagoon."
Bos: "Ok, amik la rm1800 ni. Eh, makan la dulu. Meh join saye makan skali."
Nina: "Takpe la bos, saye pose harini.."
Bos: "Oh, kalo camtu awak order la ape2 yang awak nak makan mase berbuke nanti. Amik je.."

Nina pun amik la kuih2 yang dia nak buat berbuke haritu..

Bos: "Eh? Banyaknye kuih. Sampai 8 jenis awak amik. Makin gemuk la awak nanti."
Nina: "Takpe la bos, saye nak makan sepuas2nye.."

Tanpa bosnye sedari, ayat tu macam bagi satu hint.....

Dis 31...

Nina datang ofis, nak jumpe dengan Tan Sri lagi..Kat reception, dia berjumpe ngan secretary Tan Sri..

Nina: "Bos ade tak kat dalam? Saye ade hal penting nak cakap ngan dia.."
S/U: "Bos takde..Harini dia pegi meeting kat Johor. Kalo awak ade hal penting nak cakap ngan dia jugak, awak call je henset dia.."

Maka Nina pun trus call Tan Sri..

Bos: "Eh, saye tengah meeting ni. Awak ade hal ape nak cakap ngan saye?"
Nina: "Saye nak mintak cuti la bos.."
Bos: "Cuti? Cuti apenye lagi? Bukan ke skarang awak memang tengah cuti belajar?"
Nina: "Saye nak cuti selame2nye.."

Once again, mase tu Tan Sri langsung tak sedar pasal ayat2 tu..Dia ingat Nina main2 je, macam slalu..

Tak sangke, dalam karenahnye yang selambe tu, arwah dah bagi hint pasal pemergiannye untuk selame2nye..Mungkin arwah sendiri tak menyedari, or mungkin dia memang dah merasekan masenye dah hampir tiba tapi kurang pasti..Tak siapa yang tau..

'Family Day' yang arwah nak buat, betul2 dah jadi 'Family Day' besar2an seluruh kaum keluarga pada pagi New Year..'Cuti' yang diminta betul2 dah jadi 'cuti' untuk dia buat selama2nya..

Betapa besar kuasa Allah..Wallahualam..

Al-Fatihah...

2 komen:

CaPiT_kAmIkAzE on Wednesday, January 07, 2009 1:06:00 AM said...

sabar je la mad...
yg idup pasti mati..
yg mati pasti penah idup...
lumrah dunia..
kita mampu doakn nina..
msk tempat2 solehah...
ak terkilan ngan ape yg jadi ari tu...
kita sama2 tgk kn wajah arwah tu...mgg ak sedih....
tp ALLAH lagi syg dia...
redha kn je la..
Al Fatihah

ida on Saturday, January 31, 2009 11:58:00 AM said...

erw....cdey lak bilew t'bce blog nehy...
pew yg kitew ptowt wat juz adiahkn yassin n fatihah wat arwah...

nway me kezen zrwah yg t'libat sme dlm xciden rituh...

Keluargaku...

Pyzam Family Sticker Toy

 

sTanD-uP, sPeaK-uP! Hak Cipta Terpelihara © 2009