Saturday, November 29, 2008

Pertubuhan Gerak Silat Lian Malaysia


For more info, click here.

Mesti tak ramai yang tau pasal seni mempertahankan diri nih..Sebab silat ni dulu terkenal kat area Kuantan je. Jurulatih aku kate, mase zaman dia dulu, pantang ade silat lain yang bukak gelanggang kat area Kuantan. Mesti geng2 Lian akan datang 'test' diorang sampai diorang terpakse tutup gelanggang. Mase tu, sape2 yang cabar budak2 Lian, mesti cirit punye.

Tak caye? Aku pon tak caye. Haha..

As of today, aku dah 3 bulan join silat ni. Pengaruh daripade adik aku gak..Dia dah lame join silat ni..Lagipon mase tu aku takde pape nak buat kat rumah. So, better aku beriadah daripade peram..........

You know what i mean..

The training is somewhat, tough..Kate jurulatih tu a.k.a. Abang Nan, kebanyakan budak yang baru masuk tak sampai sebulan je dah blah sebab tak tahan ngan training yang ala tentera tu. Memang..Sebab silat ni more on physical fitness..Every step or jurus you make, kene pumping at least 10 times..Pumping tu plak bukan pumping bese..Paling senang gune knuckle, atas simen yang kasar..Memang pecah2 ar penumbuk ko..

Takpe, nanti ko pecahkan la plak muke orang ngan penumbuk tu.. =P

Training setiap malam Isnin, Rabu & Khamis. Pukul 9-11 malam. Tu pon besenye kitorang drag sampai kul 12, nak2 bile jurus yang kitorang blajar dah makin jauh..Kalo nak diterangkan secare detail, memang panjang berjela la post aku nih..So, to make it short, aku cume nak cakap yang aku memang dah 'jatuh hati' ngan silat ni..

Tapi aku bukan gay. Haha..

Sblom ni aku pernah join Taekwondo mase kat Uniten dulu. Tapi separuh jalan je, atas sebab2 tertentu. Daripade situ aku dapat compare la, yang mane lagi best. Needless to say, silat ni kene ngan jiwa aku. Tapi aku taktau sampai bile aku bleh komited ngan silat ni, sebab aku kene keje jauh daripade tempat latihan..Susah aku nak ulang alik..

Adoi ai..Sering gagal dalam bercinta. Haha.. (jiwa kacau)

3 komen:

Anonymous said...

ish...mcm best silat lian nih...dga cite dari agh pon cam best...nak join jauh sgt...hehe

Anonymous said...

silat lian ni mmg bgus..
gerak silat lian malaysia(GAYA SEORANG LELAKI MACHO)
rugi klau xblaja silat ni..

Anonymous said...

aku pernah mempelajari silat lian 13.. tapi aku tak masuk persatuan.. aku belajar dengan ayah angkat aku.. silat lian ni sebenarnya silat yang agak baik sebenarnya.. cam yang saudara cakap tadi latihan dia memang cam askar.. puming menggunakan jari.. banyak lagi la.. klu belajar silat lian,setakat nak jaln kt tepi2 lorong tak la takut sangat wlaupun tanpa senajata..

Keluargaku...

Pyzam Family Sticker Toy

 

sTanD-uP, sPeaK-uP! Hak Cipta Terpelihara © 2009