Tuesday, November 04, 2008

A New Life, A New Hope...





Perghh.. Lame gile dah aku tak menulis blog nih.. Last skali August taun lepas?? Mm.. Dah lebih setaun dah..

Yeah.. Bleh dikatekan yg life aku dalam setaun ni mmg sucks gile.. Macam2 masalah, macam2 hal aku kene tempuh.. Well, that's life I guess.. Takde sape dalam dunia ni hidup dia smooth je.. Terpulang kepade individu tu camne nak handle problem dia.. Berjaye dia, maka akan hidup la dia sampai skang.. Kalo tak, jadi la cam dalam gambo kat atas tu. Huhuhu..

Mm..Perkembangan terbaru aku skang ape eh..

Oh ye.. Aku skang penanam anggur yg agak berjaye gak ar kat Taman Berjaye Permai ni.. Ever since aku grad pade 23/08/08 haritu sampai la ke detik dan ketika ni, keje aku hanyelah mengabihkan boreh mak bapak aku. Haha..

Patut ke aku berbangge dengan pencapaian tersebut?

Of course not! Aku bukan dok saje je kat umah pon.. Hari2 life aku hanyelah di depan pc, mencari keje kat mane2 yang patut serta mengabiskan mase dengan bermain game secare online mahupun offline.

Life aku pun ade kat depan mesin basuh, depan sinki dapur, ampaian belakang umah, dan penyapu serta penyodoknye..

Yeaa.. Aku telah berjaye menimba pengalaman dalam arena ke'surirumah'an sepenuh mase selame 3 bulan. Hebat kan?

"You told me that you are reliable and hardworking-- by duduk je kat rumah 3 bulan tak buat pape?" terngiang2 ayat ni kat telinga aku sampai skang. Kate2 tu diucapkan oleh orang no.2 terkuat dalam Tioxide Malaysia Sdn. Bhd., mase aku pegi 1st interview haritu.

Heh.. Pedas lagi nasik goreng cili api mak uda aku buat kat kampung.

For me la, dia boleh kritik ape dia nak sebab dia blum kenal aku sape and ape kebolehan aku. And bagi aku gak la kan, setiap orang tu patut diberi peluang untuk dia buktikan sape diri dia yang sebenar.

Aku dah merantau ke merate tempat pegi interview, termasuk la kat Kemaman, Kuala Lumpur, dan Melaka, semate2 nak buktikan kat dia yang aku mmg dah berusaha dan akan berusaha. Aku mmg tak bajet pon aku akan lepas 1st interview tu, sampai la semalam tetibe orang Tioxide tu call aku utk inform yg aku lepas ke 2nd interview.

Aku sikit pon tak lega, sebaliknye bertambah serabut..

Mane tak nye, bayangkan la yang mintak utk position tu sampai 400 orang. Position vacant: 1 orang. Yang mintak tu plak bukan calang2 orang. Ade yang sampai berpengalaman 3 taun dalam bidang ni. Yang lagi tambah serabut, bile aku dah confirm plak dapat keje kat Melaka. Parents aku plak seboleh2 nak aku keje ngan Tioxide ni. Peluang aku utk dapat keje ngan diorang agak2 nye berape? 0.5% kalo nak dikire drp 200 orang yg lepas interview tu.

Adoihh.. Jadi surirumah lagi best.

0 komen:

Keluargaku...

Pyzam Family Sticker Toy

 

sTanD-uP, sPeaK-uP! Hak Cipta Terpelihara © 2009